Lärande Grundskola Falun avvecklas till sommaren 2024

Vill du veta mer om utbildningen och få inbjudan till kommande aktiviteter?

Träffa vår idrottslärare och förstelärare Camilla Vikblom!

18 april 2023
Träffa vår idrottslärare och förstelärare Camilla Vikblom!

Camilla är ett välkänt ansikte på skolan. Hon har arbetat som idrottslärare sedan 2001 och har funnits på vår skola sen den öppnade 2014. I nio år har hon följt eleverna genom deras skolgång. Under dessa år har hon hunnit med en hel del, hon var bland annat med och startade upp idrottssatsningarna som idag har blivit en stor del i många elevers skolgång. Det är kanske inte helt otippat, men just idrottssatsningarna är något som ligger henne varmt om hjärtat.

Jag är extra stolt över vår idrottssatsning som gör att våra elever har möjlighet att utöva sin idrott på skoltid två gånger i veckan!

Camilla

Idag arbetar Camilla fortfarande som idrottslärare men är nu även förstelärare. I den rollen arbetar hon med skolutvecklingsfrågor. När hon inte är på jobbet gillar hon att umgås med familjen, gärna på skidor eller på skoter under vintertid eller varför inte på en båt sommartid. Annars cirkulerar mycket av livet runt ishockey, eftersom båda barnen har det som sitt stora intresse! Camilla hävdar att hon egentligen inte har något favoritlag, men hennes hjärta brinner lite extra för Falu IF och Västerås.

...och Leksand såklart!

Faluns idrottssatsningar