Välkommen till Vik som snart blir Vira

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Ställ dig i kö

Vill du börja hos oss? Här kan du ställa dig i kö till Vik.

Ställ dig i kö

Välkommen till Vik som snart blir Vira

Vi är mycket glada och förväntansfulla över att få berätta att det nu är klart att Lärande grundskola Vira blir en F-9 skola. I augusti 2024 öppnar Lärande Grundskola Vira i en ny toppmodern skolbyggnad och med en fantastisk skolgård. Skolan kommer att växa succesivt med start för årskurs 6 hösten 2024. År 2027 är skolan fullt utbyggd till en F-9 skola.

När vi flyttade till Upplands Väsby fick jag tips om att Lärande Grundskola Vik var en bra skola – och det stämmer. Det blev faktiskt ännu bättre än jag trodde!

Vårdnadshavare till elev i team 5

Lärande Grundskola Vira blir en F-9 skola hösten 2024. Intresserade vårdnadshavare välkomnas att ställa sitt barn i kö och registrera sin ansökan.

Registrera din ansökan via denna länk: Ansökan till Lärande Grundskola Vik (Vira)

Elias Merei

Biträdande rektor

Läs mer om flytten här!

Lärande Grundskola Vik tar klivet in i toppmodern skolbyggnad hösten 2024.

Lärande Grundskola Vik är idag en F-5 skola som är belägen på Viravägen 4 i Upplands Väsby. Här jobbar vi i starka team som jobbar med eleverna hela dagen. Vi har vackra grönområden angränsande till skolan som bjuder in till undervisning utomhus. Till hösten 2024 flyttar vi in i vår nybyggda lokal Vira. Nya skolan kommer bjuda på fräscha och rymliga lokaler samt ett eget tillagningskök.